Automatic Maniac Garage

Blog

Echipa noastră este formată din profesioniști cu experiență vastă în domeniu, care oferă soluții personalizate pentru fiecare client.

Blog

AUTOMATIC MANIAC GARAGE este o companie specializată în reparația și întreținerea cutiilor automate pentru vehicule. Echipa noastră este formată din profesioniști cu experiență vastă în domeniu, care oferă soluții personalizate pentru fiecare client. Ne concentrăm pe profesionalism, transparență și consultanță, asigurându-ne că fiecare vehicul primește cele mai bune servicii.

 
Utilizate în vehicule pentru a schimba treptele de viteză în mod automat. Diferă în funcție de numărul de trepte și tehnologia utilizată.
 
Pe langa avem cutii automate industriale, cutii automate pentru ambalare, cutii automate de depozitare.
 
Diferențele includ aplicația și utilizarea specifică, tehnologia utilizată, performanța și eficiența în realizarea sarcinilor automate.
Desi cutiile automate vin cu câteva dezavantaje, ele sunt alese în ziua de azi de tot mai mulți conducători auto.
 
În ciuda faptului că au un preț mai mare de achiziție și sunt mai scumpe la întreținere decât cutiile de viteză manuale, comoditatea în timpul condusului este superioară.

Este puțin cunoscut faptul că prima formă a cutiei de viteze automată a fost proiectată de George (Gogu) Constantinescu, care a fost un inovator, inventator, om de știință și inginer român.

Prima cutie automată produsă în serie a apărut datorită celor de la General Motors și s-a numit Hydramatic.
 
Aceasta a echipat extrem de multe mașini, mai ales în Statele Unite ale Americii. Costul unei echipări Hydramatic era destul de accesibil.
Cele mai populare tipuri de cutii de viteze sunt cutia cu convertizor de cuplu, cutia cu dublu ambreiaj și cutia CVT.
 
Cutia cu convertizor de cuplu oferă schimbări de trepte de viteză confortabile, în timp ce cutia cu dublu ambreiaj oferă schimbări rapide și performanțe sportive.
 
Cutia CVT asigură un condus lin și eficient, ajustând raportul de transmisie în mod continuu.
Cutia de viteze automată, adaptată pentru majoritatea platformelor auto, este frecvent întâlnită.
 
Producătorii precum BMW, Audi, Jaguar și Mercedes utilizează cu succes această cutie, care în ultima versiune are 9 trepte. Este o opțiune confortabilă, oferind schimbări fluente de viteză fără șocuri și un consum redus de combustibil.
 
Pentru eficiență maximă, se recomandă variantele mai noi ale cutiei, care permit schimbări fără pauze între trepte.
Cutii automate CVT, frecvent întâlnite la producătorii din Asia precum Toyota, Subaru și Nissan.
 
Aceste cutii de viteze evoluate nu utilizează roți dintate, ci o curea și 4 conuri, asemănător unui lanț de bicicletă.
 
Principiul de funcționare implică conuri înlocuind pinioanele și plăcile, cu un ambreiaj principal și unul secundar distinct.
Considerate printre cele mai performante, dar mai puțin confortabile decât cele cu convertizor de cuplu, datorită schimbărilor mai bruste.
 
Aceste cutii utilizează două ambreiaje care se ocupă de trepte diferite, asigurând o alternanță eficientă a treptelor.
 
Producători precum Volkswagen, Audi, Porsche și Renault utilizează cutiile cu dublu ambreiaj, având totuși diferențe specifice între ele, cum ar fi S-Tronic pentru Audi, PowerShift pentru Ford și EDC pentru Renault.
Impactul asupra consumului de combustibil. Ai fost vreodată curios să afli cum cutiile de viteze automate influențează consumul de combustibil?
 
Descoperă cum aceste tehnologii moderne, precum cutia cu dublu ambreiaj sau CVT, pot optimiza eficiența și reducerea consumului de carburant în timpul condusului.

DIFERENȚELE DINTRE CUTIILE TIP-TRONIC, MULTI-TRONIC ȘI S-TRONIC

Salutare tuturor!
Astăzi vreau să vă vorbesc despre cutiile automate Audi: Tiptronic, Multitronic și S-Tronic. Aceste denumiri reprezintă doar categorii de cutii automate inventate de Audi. Tiptronic se referă la cutia automată clasică cu convertizor de cuplu, S-Tronic înseamnă cutie DSG, cu dublu ambreiaj, iar Multi-Tronic este cutia CVT cu un multiplate clutch, adică un set de ambreiaje cu 6 sau 7 discuri. Este o combinație neobișnuită, dar care funcționează bine.
 
Cum poți să identifici cutia de viteze a mașinii tale second-hand?
S-Tronic schimbă rapid și precis. O vei găsi pe mașinile cu motoare de până la 2.0-3.0 litri. Multi-Tronic schimbă fără nicio bruscă – de fapt, nu schimbă – este similară cu cea a unui scuter. În același timp, poți trece în modul manual și, datorită ambreiajelor integrate, se simte ca o cutie Tip-Tronic. Desigur, dacă folosești des această opțiune, ambreiajele se vor uzura mai rapid. Ideea aici este confortul, nu performanța sportivă.
 
Tip-Tronic se află între cele două tipuri de cutii. Este clasică și mai veche, dar totuși foarte complexă. De obicei, este folosită pe modelele cu tracțiune integrală quattro sau pe cele cu motoare mai mari, de 3.0 litri. Asta pentru că este singura cutie care poate face față unui cuplu mare.
Audi a renunțat la Multi-Tronic începând cu anul 2015.
 
Întreținere:
  • Tip-Tronic: schimb de ulei la fiecare 100.000 – 120.000 km.
  • Multi-Tronic: schimb de ulei la fiecare 60.000 km.
  • S-Tronic: schimb de ulei la fiecare 60.000 km.

Dacă aș avea un Audi cu orice fel de cutie automată, aș face schimbul de ulei la un service autorizat, precum Automatic Mania Garage.

Am testat multe mașini până acum și pot simți dacă cutia de viteze a fost întreținută la Audi sau nu, în funcție de modul în care se schimbă treptele. Personal, recomand uleiul ATF pentru unele cutii și uleiul ZF pentru Tip-Tronic. Acest lucru se datorează aditivilor care sunt un secret comercial și nu pot fi replicati de producătorii de uleiuri aftermarket. Apropo, știați că uleiurile ZF sunt produse exclusiv de ZF? Nu există niciun alt producător de ulei pentru cutiile ZF în afară de… ZF.

Open chat
Salut! Cu ce va putem ajuta?